איך להקים סטארט אפ
תוכן המאמר
כמו בהקמת כל עסק, חשוב מאוד להבין איך להקים סטארטאפ.
מהי בעצם חברת סטארט אפ?
- חברות סטארטאפ רבות שואפות לשנות את הדרך בה אנו מתנהלים בחיי היומיום שלנו, כולל האופן שבו אנו מחפשים ומזמינים דירות להשכרה, משתפים תמונות, מצחצחים שיניים ואפילו לומדים.
- חברת סטארטאפ היא חברה שמטרתה להתרחב במהירות, ובאופן אידיאלי, מבחינה פיננסית.
- חברת סטארטאפ היא חברה שמטרתה להתרחב במהירות וברווחיות תוך שיפור הסטטוס קוו בענף שלה.
מה מבדיל בין סטארטאפ לבין עסק קטן "רגיל"?
יזמים המחפשים איך להקים סטארט אפ, לרוב ישאפו לפתח מודל עסקי שניתן להרחבה, המעניק עדיפות להשגת הון רב ככל האפשר כדי לקדם התרחבות מהירה, שהיא ההבחנה העיקרית בין עסק קטן לסטארטאפ.
חברה קטנה, לעומת זאת, שואפת להתפתח למפעל ארוך טווח שיכול להתמודד בשוק מסוים.
איך להקים סטארט אפ
יש כמה צעדים שנוכל לנקוט כדי להקים סטארט אפ וכדי להפוך את הסטארטאפ שלך להצלחה.
1. צור שם לחברת סטארטאפ שלך.
זהו שלב מאתגר. השם של חברת הסטארטאפ שלך צריך להיות "בלתי נשכח".
זה חייב להיות גם בלתי נשכח וניתן לזיהוי בקלות.
זה לא חייב להיות מושלם או מילה מפוארת ומומצאת כמו גוגל או יאהו.
עם זאת, אתה תגיד את השם הזה לעתים קרובות, וסביר להניח שזו תהיה גם כתובת האתר שלך, לכן תחשבו איך זה נשמע בכמה שפות ואפילו במבטאים שונים. לדוגמא, קחו את המילה לכאורה "תמימה": Wagon.
בארה"ב מדובר בכלי תחבורה, המחובר לסוסים ולחמורים, מה שמכונה בעברית "עגלה".
לעומת זאת, באירלנד המילה WAGON פירושה אישה מאוד לא נעימה!
תהיה שלם עם השם. למען האמת, זה כנראה הדבר החשוב ביותר. זה ללא ספק ההיבט החשוב ביותר של שם של משהו. אתה לא יכול למכור את זה אם אתה לא אוהב את זה, ובתור בעלי החברה, אתם תמכרו ותשווקו אותו 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע למשך זמן רב. לפחות זו הכוונה.
בחר שם מיוחד. כשאתה מחפש בגוגל את השם, וודא שאין כבר עסק או מוצר מבוסס עם אותו שם.
השם שלך צריך להיות בלתי נשכח, קל למתג וקל לזכור. אתה לא רוצה להקשות על לקוחות או משקיעים למצוא אותך, לזכור אותך או להבין מה אתם עושים.
השג את הדומיין name's.com שלך. זה חיוני. מדהים כמה אנשים לוקחים את שם הדומיין שלהם כמובן מאליו ומתעלמים ממנו לחלוטין. אם אתה רוצה שאנשים יתייחסו לחברה שלך ברצינות, ודא שיש לה סיומת.com.
2. ספק פתרון לפתרון בעיות.
כאשר אתם מעוניינים להקים סטארט אפ, הסטארטאפ צריך להיות משהו שכולם צריכים, או שאתה יכול לשכנע אנשים שהם צריכים. הסטארטאפ שלכם צריך לספק פתרון מיוחד במינו לבעיה נפוצה, או לבעיה שאנשים אולי לא מודעים להם.
זה יכול להיות מוצר חדש לגמרי, כמו מערכת הפעלה מהפכנית של מחשבים או טכנולוגיה מהפכנית לחיבור בין אנשים. מוצר בר-קיימא שנוגד טרנדים ובעל פוטנציאל צמיחה גבוה, כמו גם יכולת קיום בטווח הארוך, צריך להיות מרכז הסטארט-אפ שלכם.
3. הכן פיץ' שיווקי.
מצגת שיווקית היא מצגת המכילה את כל המידע על הסטארט-אפ שלך, כגון סקירה כללית של החברה, משימות, מטרות או חזון של החברה, הבעיה שהעסק שלך פותר, איך הוא פותר את הבעיה, המודל העסקי, צוות מייסד, דוחות פיננסיים ועוד. מייסדי סטארט אפ רבים מוותרים על תוכנית עסקית מסורתית לטובת מצגת פיץ' שיווקית, שנדרש כדי למשוך משקיעים, שיעזרו לחברה שלך לצאת לדרך.
4. לאתר משקיעים.
כל עסק צומח דורש כספים כדי "לשמור על האורות דולקים במשרד". עליך למצוא לפחות מקור אחד להון, בין אם באמצעות מימון המונים, גיוס משקיעים, או חברות הון סיכון. מימון מוגבר יבטיח של סטארטאפ שלך יש את המשאבים הדרושים לו כדי לשגשג.
5. צור נוכחות מקוונת.
לכל תאגיד גדול במאה העשרים ואחת יש אתר אינטרנט ואסטרטגיה חברתית. רכשו שם דומיין ייעודי שהלקוחות שלכם יזכרו. צור אתר שבו אנשים יכולים ללמוד על החברה שלך ומה מייחד אותה. השתמש במדיה החברתית כדי להפיץ את הבשורה על הפרויקט שלך ולגרום לאנשים להתרגש ממנו.
6. צור אסטרטגיה לשנה הקרובה (כן כן, תכננו טוב טוב את ה - 12 החודשים הקרובים).
התוכנית האסטרטגית שלך, כמו התוכנית העסקית שלך, לא חייבת להיות מסובכת.
הנה כמה טיפים כיצד ליצור תוכנית עסקית בסיסית לחברת סטארט-אפ חדשה לשנה הראשונה:
- בחרו מטרה אחת גדולה ל-12 החודשים הבאים.
- קבעו מה אתם צריכים לעשות כדי להשיג את המטרה שלכם.
- אילו פרויקטים או פעילויות תידרשו להשלים?
- קבע באילו מדדים או פרמטרים אתה יכול להשתמש כדי לעקוב אחר ההתקדמות.
- הגדר מערכת למעקב אחריהם.
- סקירות ואתגרים חודשיים. הקדשת הזמן לעשות זאת תכריח חשיבה אסטרטגית אפילו אם מדובר כיום בעסק קטן של אדם אחד.
7. הסכם מייסדים.
כששני בעלי עסקים או יותר מחליטים לשתף פעולה ולהשיק מיזם משותף, כמו סטארטאפ, מאוד חשוב ומומלץ כבר בתחילת הדרך לנסח ולחתום על הסכם מייסדים.
הסכם מייסדים הינו חוזה משפטי מחייב שמטרתה העיקרית היא מניעת מחלוקות בעתיד, והסדרת נושאים שונים וסוגיות רבות הנוגעות לחברה, שעדיין נמצאת בשלביה הראשונים.
זוהי שיטה נפוצה לביסוס זכויות בין היזמים ו/או הבעלים ו/או המשקיעים, לסיכום כישורים לתפקידים השונים בחברה (לדוגמא מי המנכ"ל ומי הבעלים) וקביעה כיצד לפתור מחלוקות עתידיות.
המועד בו נחתם הסכם זה מהווה יתרון משמעותי – רצוי מוקדם, אך לא מוקדם מדי.
ההבחנה בין תקנון ההתאגדות להסכם המייסדים
הסכם מייסדים הוא חוזה יסוד ראשוני עליו חותמים הצדדים עוד לפני הקמת הסטארטאפ (או כל עסק אחר, תכלס).
זה שונה מהותית מתקנון החברה. מכיון שבאופן כללי תקנון החברה נוצר רק לאחר הקמתה פורמלית.
תקנון התאגיד משמש כחוזה משפטי בין כלל בעלי המניות לבין העסק.
הבדל נוסף, בין תקנון התאגדות לבין הסכם מייסדים, הוא בכך שהסכם מייסדים מחייב את הצדדים החתומים בהסכם עצמו, בעוד תקנון תאגיד מחייב בעלי מניות עתידיים שיצטרפו להצטרף למשרד או לעסק.